Monday, July 18, 2005

Kul och gratis tidsfördriv

Någonting jag själv roar mig med till och från är att gå på den nya gågata som sträcker sig längs Götgatan mellan S:t Paulsgatan och Högbergsgatan (Allmänt benämnd "Götgatsbacken"). Bilisterna som här trängs med fotgängarna är ovanligt hänsynslösa och regelföraktande. De kör helt enkelt - utan att bry sig om gängse bestämmelser - gatan fram och gångtrafikanterna får snällt vika åt sidan.

Här kommer mitt tips: Flytta er inte. Jag går rakt fram och stirrar analfabeten bakom ratten stint i ögonen. Automobilen blir nu tvungen trixa sig ut på kanten för att komma vidare. Och när vederbörande stryker tätt förbi mig placerar jag en lagom hård knoge i sidan på alabasterskallens fordon.

Fantastiskt roande. Alla borde praktisera detta. Det kommer förmodligen avskräcka de små bilburna pederasterna från att ta genvägen över gågatan, men till dess - trevlig jakt!

No comments: