Thursday, July 26, 2007

Cyberbioköp

Ett okänt fel har inträffat. Vänligen försök igen eller kontakta SF Bios kundtjänst, på info@sf.se eller 08-56260000.

Hej jag får ovanstående meddelande gång på gång på gång på gång när jag försöker köpa biljetter. Vad gör jag för fel?

Mvh
K.

- - - - - - - - - -

Hej.
Tack för ditt mejl.
Det kan avhjälpas om du sänker säkerhetsinställningarna i webläsaren eller anger www.sf.se som säker sida. Men det kan även handla om att det betalningsmedlet du använder inte har tillräckligt med pengar eller att du anget fel sorts betalmedel, till exempel en företagsbiljett istället för ett presentkort eller tvärtom.

Anton

- - - - - - - - - -

Men om det inte finns pengar (vilket är rätt otroligt den 25:e) eller om man skrivit fel siffror etc är felet inte okänt och bör således specificeras. Tex ”du har valt företagsbiljett istället för presentkort” eller ”du har inte tillräckligt med pengar på ditt konto”. Likaså om det gäller säkerhetsinställningarna, tex ”du bör ändra säkerhetsinställningarna enl följande..”

Nu gäller inget av de tre fallen eftersom jag 1) hade fått in lönen samma dag, 2) försökte vid sex olika tillfällen (och borde fått siffror mm rätt en gång) 3) har handlat av er på detta sätt minst 30 gånger tidigare och 4) det funkade utmärkt att köpa biljetterna på Astorias webbplats istället.

- - - - - - - - - -

(inget svar)

No comments: